Priser
Priserna är i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms. Priserna gäller tills vidare. För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna under aktuell kampanjperiod.
Vi reserverar oss för prisfel och prisändringar på grund av ändrad moms, onormalt stora förändringar i valutaläget, inköpspriser, samt ändringar i eller förekomsten av nya lagstadgade avgifter.
I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och betalning. För att få handla på butik.combiheat.se krävs att du har fyllt 18 år.
Betalningsalternativ:
Du kan betala på flera olika sätt:
1. Svea checkout- Faktura
2. Svea checkout- Delbetalning(Räntefri delbetalning upp till 12 månader)
3. Svea checkout- Konto(Välj vad du vill betala per månad)
4. Svea checkout- Kortbetalning
5. Svea checkout- Banköverföring via Trustly
1. Svea checkout- Faktura:
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer.
Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret och är över 18 år.
Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av butik.combiheat.se överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar.
Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso
Mer information om Svea checkout-faktura:
Faktura betalning
Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.
2. Svea checkout- Delbetalning(Räntefri delbetalning upp till 12 månader)
Du som bor i Sverige kan använda Sveacheckout- Delbetala. Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp.
Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst i kassan. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Mer information och allmänna villkor om Svea checkout-Delbetalning:
Delbetalning
Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.
3. Svea checkout- Konto(Välj vad du vill betala per månad)
Adm.avgift: 29kr
Ränta: 19,75%
Allmänna villkor Svea checkout-konto
Allmänna villkor Svea checkout
4. Svea checkout- Kortbetalning
Betala direkt utan extra kostnad
5. Svea checkout- Banköverföring via Trustly
Betala via din bank med hjälp av Trustly
Leveranstid
Om varan finns på lager:
Vi skickar din beställning inom 24 timmar.
Om varan inte finns på lager:
Vi återkommer till dig via mail, fax eller telefon och ger besked om när och hur den skickas.
Från leveransdagen får du räkna med en till fem arbetsdagar beroende av vilken typ av produkt du har
beställt och med vilket tranportföretag är varan(orna) skickade.
Leveranstiden en till fem arbetsdagar är ett målsättning från våra transportföretag, men i de allra flesta fall kommer varan i tid.
Det kan dock uppstå oväntade problem med transportskada med varan. Vi reserverar oss för eventuella förseningar.Under högsäsong kan det ta längre tid.
Ångerrätt och returer
Vi hoppas att du som kund alltid ska bli nöjd med det du beställer hos oss, men skulle du av någon anledning ångra dig så har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit
varan enligt Distans- och Hemförsäljningslagen. Detta gäller även prissänkta varor samt varor på kampanj. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda
felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt.
En förutsättning för returrätt är att varan är oanvänd och är i originalemballage. (Gäller ej vid special beställda varor). Vid retur betalar du returfrakten och 10% returavgift på köpesumman.
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer.
För retur av en vara eller varor skall du i första hand ta kontakt med oss via mail:info@combiheat.se eller
telefon 0922-61570. För mer information läs mer här.
Du är alltid välkommen att kontakta oss på kundservice om du har några frågor.
Garantier och service
Alla produkter på combiheat.se har 12- 24 månaders garanti, vissa produkter 5 år. Konsumentköplagen ger dig dessutom möjlighet att reklamera en vara inom tre år, om den visar sig ha
varit felaktig vid leveranstillfället.
Du är alltid välkommen att kontakta kundservice på combiheat.se om du har problem med en vara. Du når oss som alltid på info@combiheat.se eller +46-(0)922-61570.
Reklamation
Det är alltid garanti på de produkter du köper från oss. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten inom garantitiden, får du alltid nya delar,
däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Alla produkter på butik.combiheat.se har minst 24 månaders garanti. Konsumentköplagen ger dig dessutom möjlighet
att reklamera en vara inom tre år, om den visar sig ha varit felaktig vid leveranstillfället.
Om produkten eller därav vid leveransen eller under garantitiden blivit obrukbar på grund av konstruktions- fabrikations- eller materialfel, åtager vi oss att inom skälig tid
efter eget val antingen reparera fel i varan eller utbyta felaktig vara eller återbetala köpeskillingen eller den del som motsvara felet. Vi avhjälpande av fel står vi för
transportkostnader m.m. enligt Allmänna leveransbestämmelser för VVS och VA-material.
Trygg e-handel- Vad innebär Certifieringen?
Rådet för E-handelscertifiering i Sverige är en certifiering för E-handels företag. E-handels företag är företag som säljer varor och tjänster via en webbutik på internet (Distanshandel).
Det finns idag tusentals aktörer som säljer varor & tjänster på Internet i Sverige och de flesta är seriösa. För att skydda dina personuppgifter och andra känsliga uppgifter är det dock
viktigt att du vet vem du lämnar uppgifterna till. Du kanske också vill känna trygghet i att företaget kommer leverera varor inom avtalad tid och att du kommer kunna få hjälp efter
köpet om något skulle vara fel.
Trygghet
E-handelscertifieringens syfte är att hjälpa dig som konsument välja rätt e-handelsföretag när du handlar så att du kan känna dig trygg och säker även efter du tryckt på "köp".
Målsättning är att det skall kännas lika tryggt och säkert att handla på Internet som i vanlig fysisk butik. När du handlar från ett företag som har certifieringen så innebär
det att företaget genom ett avtal förbundit sig att följa en rad krav.
Endast stabila och seriösa e-handels företag har rätten att bära certifieringen. Kraven är utformade för att du som konsument skall känna till och ta tillvara dina rättigheter när du
handlar via internet. Bland annat ställs krav på att företaget skall vara tydlig med sin identitet, ha säkra rutiner för hantering av personuppgifter, använda säkra betalningslösningar
samt ha en stabil ekonomi.
Fullständig förteckning av de krav som ställs av Rådet för E-handelscertifiering i Sverige.
Säkerhet
Rådet för E-handelscertifiering i Sverige kontrollerar att kraven följs av de certifierade företagen genom kreditkontroller, provköp samt utredningar vid misstanke om brister.
För att ge dig en extra trygghet tar Rådet för E-handelscertifiering i Sverigel emot klagomål från dig som konsument. Om du klagar på ett företag som har certifieringen och
det visar sig att företaget handlat felaktigt/i strid med kraven som ställs, får företaget en "prick" i registret. Vid allvarliga brister kan certifieringen återkallas med omedelbar verkan.
Allt detta sammantaget gör att du som konsument kan känna dig säker på att endast seriösa företag bär certifierad E-handel symbolen.
Vi följer naturligtvis alla gällande lagar kring näthandel inklusive Distans- och hemförsäljningslagen samt Personuppgiftslagen så att du alltid ska känna dig trygg att handla på
nätet och på butik.combiheat.se.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Alla personuppgifter som du lämnar till oss hanteras med största respekt. Vårt sätt att samla och lagra information följer Personuppgiftslagen, SFS 1998:204.
Lagen bygger på gemensamma regler som har beslutats inom EU.
Vi ger aldrig ut kunduppgifter till tredjepart i annat fall än vid marknadsföringssyfte exempelvis för att samla in kundomdöme om vårt företags kvalité och service samt de produkter som ingår i vårt sortiment.
Partnerföretaget behandlar även din mejladress och/eller mobilnummer för marknadsföringsändamål och i syfte att inhämta dina synpunkter om våra produkter.
Marknadsföringen består bland annat av att du kan få en förfrågan att lämna ett omdöme kring vårt företag och våra produkter. Bolaget kan komma att överföra dina personuppgifter till bolag som tillhanshåller marknadsföringstjänster. Dessa mottagare har endast rätt att behandla dina personuppgifter för bolagets räkning i samband med att de utför en tjänst för bolaget,t.ex. att skicka en förfrågan om ett omdöme eller rekommendation.
Som kund hos oss skickas endast e-post rörande er order, betalning eller annan nödvändig kommunikation ni initierad samt information, nyhetsbrev, kundomdöme eller erbjudanden.
Cookies
Vår webbutik innehåller så kallade cookies för att möjliggöra handel och förbättra vår kundservice. En cookie är en textfil som spars ner på din dator. Det går bra att
se sig omkring i Internetbutiken utan cookies. Det går däremot inte att handla då vi använder cookies för att hantera innehållet i din varukorg.
Om din webbläsare eller brandvägg är inställd till att neka lagring av cookies kan du istället göra din beställning via telefon +46-(0)922-61570, brev eller e-post info@combiheat.se.
Aktivera, eller stänga av cookies, gör man genom inställningar i sin webbläsare (det fungerar lite olika beroende på vilken webbläsare du har).
Undrar du över något? Kika in på vår sida över vanliga frågor och se om du får svar på din fråga. Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta oss på 0922-61570 eller maila till info@combiheat.se, så hjälper vi dig.