Kundservice- Combi Heat Värmeprodukter

Kontakta oss, Vi finns här för dig!

Vi vill att du ska känna dig välkommen oavsett hur du vill komma i kontakt med oss. Skicka ett mail, ringa eller faxa oss.

Kort och gott, vi finns här för att hjälpa dig så att du ska kunna handla dina uppvärmningsprodukter tryggt och enkelt!

Ställ gärna dina frågor och funderingar till oss angående din uppvärmning! Vi gör vårt bästa med snart 28 års erfarenhet inom uppvärmning med biobränsle för att hjälpa dig att göra rätt val!

Varmt välkommen till oss på butik.combiheat.se!

Kundservice:

Mail: info@combiheat.se

Telefon:+46-(0)922-61570

Telefontider: vardagar 8-17

Frågor inkomna via e-post besvaras inom 24 timmar.
När frågan/ärendet inte kan besvaras inom 24 timmar meddelar
vi orsaken till detta och även detta kommer att ske inom 24 timmar.

Vår postadress är:
Combi Heat Värmeprodukter AB
Vojakkala 371
953 91 Haparanda
Sverige
         

Viktigt att veta när du vill handla uppvärmningsprodukter hos oss på butik.combiheat.se!

Priser

Priserna är i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms. Priserna gäller tills vidare. För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna under aktuell kampanjperiod. Vi reserverar oss för prisfel och prisändringar på grund av ändrad moms, onormalt stora förändringar i valutaläget, inköpspriser, samt ändringar i eller förekomsten av nya lagstadgade avgifter. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och betalning. För att få handla på butik.combiheat.se krävs att du har fyllt 18 år.

Betalningsalternativ
Du kan betala på flera olika sätt:

1- PAYSON- Kortbetalning, direktbetalning via Internetbank
2- Svea WebPay-Faktura
3- Svea WebPay-Räntefri delbetalning upp till 12 månader
4- Förskottsbetalning
5- Nodea Finans- Räntefri delbetalning upp till 24 månader


1- Payson
Du som bor i Sverige, Finland och Norge kan använda PAYSON. Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order.

Limit för Visa, Mastercard och direkt bank är upptill 100.000 kr beroende på typ av kort och limit från banken.

Säkerhet och teknik på Payson
Payson använder marknadens säkraste system för betalningar och tillsammans med våra partners bevakar vi kontinuerligt alla transaktioner. Alla korttransaktioner bygger på bankernas 3D-secure teknik och inom alla agentintegrationer används MD5 checksummor. Men vi nöjer oss inte med att använda de mest avancerade tekniska säkerhetssystemen utan lika viktigt för oss och våra medlemmar är de mjuka faktorerna för säkra nätbetalningar.

Paysons unika Paysongaranti säkerställer att både köpare och säljare skyddas vid köp eller försäljning på Internet. Systemets plattform bygger på samma teknik som används av banker och myndigheter. Krypteringen är 128 bitar. Utvecklingsmiljön för gränssnitt och underbyggande teknik är Microsoft's .NET. Mer information om Payson, läs mer här .


2- SveaWebPay Faktura:
Du som bor i Sverige, Finland och Norge kan använda SveaWebPay Faktura. Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år.

Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av butik.combiheat.se överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso


3- SveaWebPay Delbetala:
Du som bor i Sverige, Finland och Norge kan använda SveaWebPay Delbetala. Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst i kassan. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

 

SveaWebPay-Delbetala, Sverige

Kampanjalternativ Ränta Uppläggningsavgift(SEK) Aviavgift(SEK)
3 månader 0% 95 29
6 månader 0% 195 29
12 månader 0% 295 29
24 månader 9,95% 295 29


SveaWebPay-Delbetala, Finland

Kampanjalternativ Ränta Uppläggningsavgift(EUR) Aviavgift(EUR)
3 månader 0% 9,95 3,95
6 månader 0% 19,95 3,95
12 månader 0% 29,95 3,95
24 månader 14,95% 29,95 3,95


SveaWebPay-Delbetala, Norge

Kampanjalternativ Ränta Uppläggningsavgift(NOK) Aviavgift(NOK)
3 månader 0% 195 45
6 månader 0% 195 45
12 månader 0% 295 45
24 månader 19,90% 295 45


Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr,
aviavgift 29 kr: 10,68 %.

* Allmänna villkor hittar du här
* Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här


4- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt Bankgiro: 5041-0240 eller Postgiro: 847842-2.Vid betalning från utlandet:

Swift: NDEASESS
Iban: SE06 3000 0000 0159 2240 6051
 
Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)
Du kan också välja betala räntefritt under två år via Nordeafinans. Programmet räknar ut vad din exakta månadskostnad blir.

5- Nordea finans- Delbetalning
Finansiering antingen i räntefri delbetalning upp till 24 månander(max belopp 50.000:-) eller som avbetalning med låg ränta upp till 60 månader, läs mer här.

Räkna ut din månadskostnad
https://butikstod.nordeafinans.se/kopek/kalkyl/kalkyl.jsp?storeid=55417


Leveranstid
Om varan finns på lager:
Vi skickar din beställning inom 24 timmar.

Om varan inte finns på lager:
Vi återkommer till dig via mail eller telefon och ger besked om när och hur den skickas.
Från leveransdagen får du räkna med en till fem arbetsdagar beroende av vilken typ av produkt du har beställt och med vilket tranportföretag är varan(orna) skickade.

Leveranstiden en till fem arbetsdagar är ett målsättning från våra transportföretag, men i de allra flesta fall kommer varan i tid. Det kan dock uppstå oväntade problem med transportskada med varan. Vi reserverar oss för eventuella förseningar.Under högsäsong kan det ta längre tid.


Ångerrätt och returer
Vi hoppas att du som kund alltid ska bli nöjd med det du beställer hos oss, men skulle du av någon anledning ångra dig så har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan enligt Distans- och Hemförsäljningslagen. Detta gäller även prissänkta varor samt varor på kampanj. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt.

En förutsättning för returrätt är att varan är oanvänd och är i originalemballage. (Gäller ej vid special beställda varor). Du betalar enbart returfrakten. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer.

För retur av en vara eller varor skall du i första hand ta kontakt med oss via mail:info@combiheat.se eller telefon 0922-61570. För mer information läs mer här.


Garantier och service
Alla produkter på butik.combiheat.se har minst 24 månaders garanti. Konsumentköplagen ger dig dessutom möjlighet att reklamera en vara inom tre år, om den visar sig ha varit felaktig vid leveranstillfället.

*) 2 års garanti för för vedpanna UNIKUM, kökspannor, pelletsbrännare NYMO,
    ackumulartank(ar), kombikamin UNICOMBI, Combikamin RM10

*) 5 års garanti för pellets- och oljepanna ROYAL

*) 5 års garanti för vakuumrörssolfångare, 2 års garanti för drivpaket till solfångare

*) 5 års garanti för gjutna metalldelar och 1 år för keramiskt glas (endast skador av hetta) för gjutjärnskaminer
    typ Little Artemis, Artemis, Gabriel, Maximus, Baldemar, Septima, Vitus, Pony, Firebird 3, Elessar och Morston

* 5 års garanti för Hetas braskaminer

* 2 års garanti för Lincars braskaminer och vedspisar

Reklamation
Det är alltid garanti på de produkter du köper från oss. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten inom garantitiden, får du alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Alla produkter på butik.combiheat.se har minst 24 månaders garanti. Konsumentköplagen ger dig dessutom möjlighet att reklamera en vara inom tre år, om den visar sig ha varit felaktig vid leveranstillfället.

Om produkten eller därav vid leveransen eller under garantitiden blivit obrukbar på grund av konstruktions- fabrikations- eller materialfel, åtager vi oss att inom skälig tid efter eget val antingen reparera fel i varan eller utbyta felaktig vara eller återbetala köpeskillingen eller den del som motsvara felet. Vi avhjälpande av fel står vi för transportkostnader m.m. enligt Allmänna leveransbestämmelser för VVS och VA-material.


Trygg e-handel- Vad innebär Certifieringen?
Rådet för E-handelscertifiering i Sverige är en certifiering för E-handels företag. E-handels företag är företag som säljer varor och tjänster via en webbutik på internet (Distanshandel).

Det finns idag tusentals aktörer som säljer varor & tjänster på Internet i Sverige och de flesta är seriösa. För att skydda dina personuppgifter och andra känsliga uppgifter är det dock viktigt att du vet vem du lämnar uppgifterna till. Du kanske också vill känna trygghet i att företaget kommer leverera varor inom avtalad tid och att du kommer kunna få hjälp efter köpet om något skulle vara fel.


Trygghet
E-handelscertifieringens syfte är att hjälpa dig som konsument välja rätt e-handelsföretag när du handlar så att du kan känna dig trygg och säker även efter du tryckt på "köp". Målsättning är att det skall kännas lika tryggt och säkert att handla på Internet som i vanlig fysisk butik. När du handlar från ett företag som har certifieringen  så innebär det att företaget genom ett avtal förbundit sig att följa en rad krav.

Endast stabila och seriösa e-handels företag har rätten att bära certifieringen. Kraven är utformade för att du som konsument skall känna till och ta tillvara dina rättigheter när du handlar via internet. Bland annat ställs krav på att företaget skall vara tydlig med sin identitet, ha säkra rutiner för hantering av personuppgifter, använda säkra betalningslösningar samt ha en stabil ekonomi.

Fullständig förteckning av de krav som ställs av Rådet för E-handelscertifiering i Sverige.


Säkerhet
Rådet för E-handelscertifiering i Sverige kontrollerar att kraven följs av de certifierade företagen genom kreditkontroller, provköp samt utredningar vid misstanke om brister.

För att ge dig en extra trygghet tar Rådet för E-handelscertifiering i Sverigel emot klagomål från dig som konsument. Om du klagar på ett företag som har certifieringen och det visar sig att företaget handlat felaktigt/i strid med kraven som ställs, får företaget en "prick" i registret. Vid allvarliga brister kan certifieringen återkallas med omedelbar verkan. Allt detta sammantaget gör att du som konsument kan känna dig säker på att endast seriösa företag bär certifierad E-handel symbolen.

Vi följer naturligtvis alla gällande lagar kring näthandel inklusive Distans- och hemförsäljningslagen samt Personuppgiftslagen så att du alltid ska känna dig trygg att handla på nätet och på butik.combiheat.se.


Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Alla personuppgifter som du lämnar till oss hanteras med största respekt. Vårt sätt att samla och lagra information följer Personuppgiftslagen, SFS 1998:204. Lagen bygger på gemensamma regler som har beslutats inom EU.

Vi ger aldrig ut kunduppgifter till tredjepart. Som kund hos oss skickas endast e-post rörande er order, betalning eller annan nödvändig kommunikation ni initierad samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden. När du betalar med kort hanteras betalningen  genom en säker koppling.
Vi sparar aldrig uppgifter gällande ditt kort!


Cookies
Vår webbutik innehåller så kallade cookies för att möjliggöra handel och förbättra vår kundservice. En cookie är en textfil som spars ner på din dator. Det går bra att se sig omkring i Internetbutiken utan cookies. Det går däremot inte att handla då vi använder cookies för att hantera innehållet i din varukorg.

Om din webbläsare eller brandvägg är inställd till att neka lagring av cookies kan du istället göra din beställning via telefon +46-(0)922-61570, brev eller e-post info@combiheat.se. Aktivera, eller stänga av cookies, gör man genom inställningar i sin webbläsare (det fungerar lite olika beroende på vilken webbläsare du har).